picotiM

Program terapeutic pentru copiii timizi

copil timid

Pentru detaliiși înscrieri sunați la:

0728 850 906 psih. Cristina Tohănean

 

De ce?

Copilul dvs. este timid in grupuri sociale? La petreceri? Cind intilneste persoane noi? Are copilul probleme de a mânca in public? Să se joace cu alti copii? Sau copilul este timid doar cind trebuie sa prezinte ceva in fata clasei sau la serbare? Prevalenta timiditatii printre copii este considerata a creste o data cu vârsta - de la 20% la copii de la școala primară până la 50% la cei adolescenti. Învață-ți acum copilul să socializeze sănătos, să-și gestioneze emoțiile și să aibă încredere în sine!

 


Cui se adresează?

Preşcolarilor începând de la vârsta de 4 ani si 6 luni

 

 

Activit ăți și obiective:

 

Activitatea 1: “Cine ești?”, “Buchetul calităţilor”

o   cunoaşterea şi autocunoaşterea membrilor grupului, stabilirea coeziunii de grup

o   acceptarea necondi ționată de sine, conștientizarea diferențelor interpersonale și a faptului că fiecare persoană are puncte forte și puncte slabe

 

Activitatea 2: povestea și cântecul “Ioana cea încrezatoare” “Joc: O intrebare eu – una tu”

o   definirea termenului de „încredere”;

o   recunoașterea exemplelor și contraexemplelor de comportament încrezător atât în grupă, cât și în afara ei;

o   demonstrarea comportamentelor non-verbale specifice încrederii;

o   utilizarea de către copii de auto-verbalizări care să îi ajute atunci când realizează anumite sarcini sau activități (exemple de auto-verbalizări: „Este greu, dar pot să reușesc”; „Lucrurile noi sunt distractive!”, „Pot să reușesc.”).

o   - stimularea interactiunilor dintre copii;

 

Activitatea 3: Povestea “Cum să-ți  faci prieteni?”, joc “Floare, inima, fluture”

o   dezvoltarea abilităților de a iniția și de a menține interacțiuni cu ceilalți copii

o   expunerea socială a copiilor;

o   incurajarea interactiunilor intre participanti;

o   cresterea increderii in sine a fiecarui copil.

Activitatea 4: Povestea “Serbarea lui Calin”

o   Recunoasterea indicatorilor specifici timiditatii;

o   Constientizarea legaturii gand-emotie;

o   Identificarea cognitiilor disfunctionale care apar în situațiile de expunere socială și inlocuirea lor cu ganduri constructive.

Activitatea 5: “Situații dificile, să găsim soluții!”

o   Stimularea capacitatii empatice a copiilor;

o   Implicarea copiilor in dialog (incurajarea interactiunilor la nivel de grup);

o   Identificarea de alternative - cognitive si comportamentale pentru anumite situații stanjenitoare: vizite la prieteni, petreceri, vizite la medic etc.

Cum se desfăşoară programul?

o   Activităţile cu copiii au loc sâmbăta

o   Poveștile parcurse în cadrul activităților, fotografii din timpul activităţilor şi sugestii pentru părinți cu privire la gestionarea timidității vor fi trimise părinţilor la sfârşitul programului

o   Durata unei activităţi este de 50 minute.

o   Este necesar un grup minim de 8 copii pentru a desfaşura acest modul

 

Cine desfăşoară activităţile?

o   Psihologi, psihoterapeuți din cadrul Cabinetului Indiv. de Psihologie Cristina Tohănean (www.cristinatohanean.ro)

 

Pentru detalii și înscrieri

tel.: 0728 850 906   psih. Cristina Tohănean