|
Obiectivele noastre:
· Integrarea informațiilor pe care ni le oferă psihologia științifică în viața de zi cu zi · Dezvoltarea strategiilor de învățare · Dezvoltarea strategiilor de organizare, a motivației școlare, a încrederii și perseverenței · Dezvoltarea strategiilor de reglare emoțională · Dezvoltarea capacității de a comunica și de a dezvolta relații funcționale cu cei din jur
|
Ce beneficii are părintele?
|
|
Cursul este organizat pe două nivele:
· Nivelul 1: clasa pregătitoare și clasa I
· Nivelul 2: clasele II - IV
Programă curs Nivelul 1
TEMA " DA, POȚI!" !
Include programul educațional " DA, POȚI!" Fondat de Michael E. Bernard, psiholog şi profesor la Universitatea din Melbourne, Facultatea de Ştiinţe ale Educaţiei, Australia.
· STEAUA ȘCOLARULUI, POVESTEA VÂNĂTORII DE COMORI
· “BUCHETUL CALITĂȚILOR”, povestea“FII TU ÎNSĂȚI”
· ÎNCREDERE Povestea și cântecul Ioana cea Încrezătoare
· Povestea Caracatiței
· PERSEVERENȚĂ Povestea și cântecul Petre cel Perseverent
· ÎNȚELEGERE Povestea și cântecul Ina cea Înțelegătoare
· ORGANIZARE Povestea și cântecul Ovi cel Organizat
· ELEMENTE DE CADRU SPECIFICE INVATARII; CONTROLUL DISTRACTORILOR - Fisa de lucru “Strategii pt. organizarea mediului de invatare”
· DA, POȚI!
TEMA " EMOȚII, GÂNDURI, COMPORTAMENTE"
· EMOȚIILE MELE: poveste „Curcubeul emoţiilor” - desen „Curcubeul emoţiilor”
· INIMIOARA MEA – modelaj - plastilină, construcţie din materiale: hârtie, lipici, beţe de chibrit.
· DE UNDE VIN EMOȚIILE? „Gândurile creează emoţii”
· EMOȚII DE INTENSITATE DIFERITĂ - Termometrul emoţiilor
· CUM EXPRIMĂM EMOȚIILE? - „Plicul cu emoţii”
· EMOȚII, SITUAȚII, GÂNDURI - Povestea lui Retman
· EXPRESII “sănătoase/nesănătoase”
· FURIE, Povestea lui Petre
· FRICI BUNE/FRICI RELE, „Invinge-ţi fricile”
· ÎNGRIJORARE - "Cupa cu îngrijorări”
TEMA " CUM COMUNICĂM?"
· CUM COMUNICĂM?
· LIMBAJUL CORPULUI
· DISTORSIUNI ÎN COMUNICARE
· COMUNICARE ASERTIVĂ, AGRESIVĂ ȘI PASIVĂ – povestea Gașca de maimuțe
· ROATA VORBĂREAȚĂ – construcţie din materiale.
· COMUNICAREA ASERTIVĂ - „Discuţie între tacâmuri” colaj
· „ASERȚIUNILE TIP EU”
· COMUNICARE ASERTIVĂ – poveste „Știi să accepți un compliment?”
· ETICHETAREA - „Ce se ascunde în interior? ”
· Cum ne formăm părerea despre ceilalți? - Experiment
EXEMPLE DE ACTIVITĂȚI NIVELUL 1:
Limbajul corpului
De multe ori uităm că dincolo de limbajul verbal, avem și alte modalități de a transmite mesaje celorlalți. Haideți să învățăm să le descifrăm! Și mai uimitor este faptul că o anumită postură a corpului transmite mesaje nu doar celorlalți, ci și propriului creier. Vrei să fii încrezător? Atunci exprimă încredere!
Încredere
Am avea mai mult succes la școală și în relațiile cu ceilalți dacă am avea mai multă încredere în noi? Cum putem construi această încredere? Vom învăța mai multe de la păpușa Ioana cea Încrezătoare și ne vom construi împreună cu ea propriul cântecel motivațional!
Curcubeul emoțiilor
Emoțiile noastre sunt la fel de colorate ca și curcubeul? Haideți să aflăm cu ce culoare putem asocia fiecare emoție și apoi să ne desenăm propriul curcubeu!
RETMAN și magia lui
Vom fi inițiați în magia minții celei bune de către RETMAN, conducătorul Planetei Raţionalia din Galaxia Fericirii. Vom afla care sunt cele cinci secrete care ne ajută să fim raționali.
Astfel fiecare copil va fi pregătit să-l înfrunte pe Puternicul şi Temutul Vrăjitor IRAŢIONALIUS, cel care uneori ne dă în minte lucruri rele care ne fac să avem emoții nefolositoare: furie, rușine, depresie, anxietate.
„Ce se ascunde în interior?
Cum ne formăm părerea despre ceilalți? Ce impact are prima impresie? Ce implicații are etichetarea negativă în relațiile cu ceilalți.
Programă curs Nivelul 2
TEMA" BRAIN WORKS"
Exemple de activități :
· Ariile corticale si funcțiile lor. Testul culorilor
· Cum gandesti? Există diferențe între băieți și fete din punct de vedere al inteligenței?
· Obiective pe termen scurt sau obiective pe termen lung. Legatura dintre comportament si recompensa. Cum creăm dependențe? - Marshmallow test
· Influențele asupra creierului ca urmare a utilizării nelimitate a mijloacelor tehnice
· Memoria. Test de memorie verbală. Tehnici de memorare
· Oare lumea este într-adevăr așa cum o vedem? Iluziile optice
· Propriocepția
· Conștient și inconștient. Hipnoza și relaxarea
· Invățare conștientă, explicită - Strategii de învățare
· Invățare conștientă, explicită - Tehnici de (auto)oganizare
· Invățare conștientă, explicită - Strategii de cultivare și menținere a motivației pentru învățare
TEMA " EMOȚII"
· Identifică emoția
· Comunică emoțiile - joc
· Emoții funcționale/Emoții disfuncționale
· Teoria periferică a emoțiilor. Cum ne influențează emoțiile comporamentele? Experiment
· Structuri corticale implicate în crearea emoțiilor
· Strategii de reglare emoțională
· Povestea și cântecul Radu cel Rezistent
· Relaxarea și imageria mentală - rolul lor în gestionarea furiei, anxietății și supărării
· Strategii de coping cognitiv-emoțional
TEMA" OMUL - FIINȚĂ SOCIALĂ"
· “Cine ești?”, “Ce este în punga ta?”
· Acceptarea necondiționată de sine ”Povestea caracatiței”
· Bullying - Povestea Purcica Norica
· Prieteni vs colegi - povestea Cum să-mi fac prieteni?
· Comformismul - Cum fac față presiunii grupului?
· Alege cum să te comporţi!
· Comportamente prosociale. Poveștile:
o Mașina lui Joe
o Veverel și Ghindele
o Povestea papagalului Rocco
EXEMPLE DE ACTIVITĂȚI:
Obiective pe termen scurt sau obiective pe termen lung?
(Legatura dintre comportament și recompensă)
Ce ne spune psihologia: suntem interesați mai degrabă de recompensele imediate sau ne motivează mai mult cele pe termen lung? Vom afla cum stau lucrurile pentru fiecare dintre noi apelând la un experiment clasic în psihologie: "Marshmallow experiment".
Iluziile optice
Cu toții suntem convinși că vedem lumea așa cum este ea. Ne putem oare încrede 100% în simțurile noastre? Haideți să experimentăm și să construim împreună câteva dintre iluziile optice. Nu ezitați apoi să le arătați și prietenilor vostri!
Hipnoza: magie sau știință?
Termenul de hipnoză a intrat deja în limbajul comun. Chiar și în rândul copiilor, expuși la fenomen în desenele animate. Ce este de fapt hipnoza? Are cineva putere deplină asupra noastră atunci când dezvoltăm o tansă hipnotică? Sau hipnoza este mai degrabă un fenomen pe care îl experimentăm zi de zi cu toții? Cum ne pot ajuta hipnoza și sora ei mai mică, relaxarea?
Strategii de învățare
Cu toții ne dorim să învățăm repede, cu mai puțin efort, iar informațiile pe care le învățăm să rămână cât mai mult timp în posesia noastră? Dar cum facem asta? De unde învățăm cum să învățăm? Care este stilul noustru de învățare? Putem să-l optimizăm?
Emoții, situații, gânduri
Psihologia modernă a identificat, prin studii validate științific, sursa emoțiilor noastre. Haideți să aflăm acest secret! Odată ce îl vom afla, vom putea să avem mai multe emoții funcționale!
Cum creăm dependențe?
Cum creează dependența cu tableta sau calculatorul ?
Creierul este construit pentru a afla lucruri noi. Creierul iubește povestirile și construiește scenarii despre ce va urma. De aceea ne plac atât de mult filmele sau cărțile. Dacă povestea nu a ajuns la sfârșit, creierul este foarte curios să afle sfărșitul.
Filmeșe și jocurile sunt construite în așa fel încât sfărșitul nu vine niciodată și astea creează dependență. Ce alte mecanisme sunt implicate în dependențe? Cum îmi afectează capacitatea de concentrare a atenției jocurile pe calculator sau tabletă?
Conformismul - cum fac față presiunii grupului?
Omul este o ființă socială și cu toții ne dorim o imagine pozitivă în relațiile cu ceilalți. Dar ce facem dacă prețul acestei imagini pozitive se întoarce împotriva noastră? Pot să spun NU?
Cursul "Mindfactory " se adresează copiilor din ciclul primar și se desfășoară cu o frecvență de o activitate pe săptămână în cadrul școlii/afterschool-ului, în perioada 1 octombrie 2017 - 15 iunie 2018.
Toate activitățile se desfășoară cu psihologi acreditați COPSI, cu experiență în lucrul cu copiii.
Pentru detalii legate de cost contactați conducerea școlii/afterschool-ului.